Purari

Riau | Sabtu, 07 Maret 2020 - 08:40 WIB

(RIAUPOS.CO) -- Purari ko olah lamuw tih subona nyou lai di nugori  pasie ko, yang kalouw di timbang-timbang, banyak tih elok nyo dari buruk nyo leh.

Kalau joman potang nyow masu uwak atuk awak, orang tu purari kow telah, inow sukocik-sukocik pakai upah kow dow, dek joman itu tumasuk payah iduik ko, duik now lai dow, puralatan mow tubateh botuw. 


Topi inow puluw awak mumintow dan bubalik ko joman potang now kawan. Ikow kow muingekkan-ingek kan, surotuw muabik hikmah dan pulajaran urang awak kinin kow tenyou.

Kalau awak bao kou joman kinin kow puarari itu hampie samuw dengan gotong royong sucaruo bu ganti-ganti. 

Umpamuw nyo mu nobeh dan mu nobang untuk buladang, munuga dengan munanam padi sampai ko munuai (panen) padi, muirik (mumburosihkan) padi, mumbuek rumah, kunduri (pesta). 

Apolai kunduri kow, mulai dari gotong royong atau purari mumbaow boreh dengan gulou atau krambe dari rumah masiang-masiang kow tompek urang yang kunduri itu, sampai bukojuo di rumah urang yang kunuri itu, mungukuow (memarut) kerambai, mumbuek gulai, mumasak nasi dibuek dengan purari taden.

Mocom kunuri, dek kojuw nyo samuw, mumasak nyo busamuw, mo makannyo busamuw puluw, samuw samu duduk di idangkan, tingga topek duduk nyo yang inow samuw, lai yang di pumuleh (pangkal) lai pulow di ujung, susuai pulow dengan kududukan nyow si kampung atau di tompek kunduri itu,biasuw nyo, sucaruo adat.

Jadi kalauw makan, ino di ambik surang mocom kinin ko dow. Moxom paja sonik (anak-anak) lah tau pulow inyo tompek nyow, di lua sulasa (tambahan rumah) biasuo disobuik urang juow balai rung sari.

Tujadi iduik sogan munyogani surotuw  tau diri. Kalauw kinin ko, mooh awak, mo paja sonik taden, kadang mulicak awak nun lah godang kow leh, kadang h h h.

Suhinggow rasuo mumpunyai itu iduik, kokoluargaan turasuw, kudoketan susamuw kuat,  ino kan lai barang ilang. Lai bekow mungkanan yang bulobih di bagi di bao pulang masiang’masiang.

Kalau tu jadi su mocom wabah, bu bontuk punyakik, kumarau panjang, hujan yang lamuw, tanaman atau usahuw di serang moncik (tikus), babi atau bulalang, uranh-urang pun supakat mumbuek “Ratik Tulak Baluw” (Zikir Tolak Bala) yang buarti kubusamaan di tambah dengan saling pudulu urang wokotuw itu padek tinggi nyow, dek antaruw nyow iduik dalam purari ko. 

Jadi kinin kow untuk purari itu dek tuntutan iduk, di tambah inow joman nyow lai, tu pasuo telah ilang di tolan joman, topi onak nyo nilai kehidupan dan posan moral nyow, jangan lah ilang onak nyo.

Susuai dengan istilah urang kini tetap di pertahankan rasa kekeluargaan dan kekerabatan dalam kehidupan untuk keselamatan, keamanan dan kekuatan guna kemajuan dimasa depan.(epp)









Tuliskan Komentar anda dari account Facebook